Faits divers - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Eva De Waele - WaarBenJij.nu Faits divers - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Eva De Waele - WaarBenJij.nu

Faits divers

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 November 2006 | Oeganda, Mbarara

Zoals beloofd, iets lichtere koek van deze keer. Gedaan met zagen en klagen... wel echt niet gemakkelijk voor mij ;-)

Maandag dus gaan aerobicen in de Vision Empire (uitgaan en sporten gebeurt hier inderdaad op dezelfde plaatsen, wel een andere zaal ;-)). 't Bleek een mannelijke instructeur (type kolonel) en hij heeft ons daar echt wel afgebeuld, op housemuziek van de jaren 90 (volgens rein was er zelfs een belgisch liedje bij). En wij die dachten dat we nog wel een beetje in conditie waren, vooral omdat er een paar 'locals' meededen met een serieuze cabina (meestal niet echt een teken van topvorm). Wat een afknapper dus, en vooral daags nadien. Nu 3 dagen later en eindelijk wat gerecupereerd, een schande toch voor zo'n jonge lijven...

Gisterenavond dan maar eens een culinaire grens verlegd. 't Was verjaardagsfeestje van Jane en op het menu stonden onder andere sprinkhanen. 't Is 't seizoen naar 't schijnt en dan moet je van de gelegheid profiteren om ze te leren degusteren, dachten we maar. Je vindt ze momenteel overal (in huis, in je haar, in je kleren), maar toch nog altijd liefst dood en niet op je bord. De Oegandesen maken er echt een sport van om ze verkocht te krijgen aan muzungu's. Ze zitten er mee langs de kant van 't straat (op dat moment leven die beesten nog, zij het wel maar half) en spreken je aan om er te kopen. Eigenlijk wachten ze gewoon op het vertrekken van je gezicht en het vastberaden neen-geschud van je hoofd. Daarna lachen ze zich te pletter... dagelijkse kost dus momenteel, heel grappig ja. Als je ze wil bereiden moet je ze eerst verzuipen (anders blijven ze leven tot de stoofdood) om ze daarna te bakken in olie, veel look, veel ui, veel peper en zout. Zo proef je bijna niets abnormaals en valt dat dus best te vreten. Eigenlijk wa gelijk garnalen of zo (maar dan wel met de kop en poten erbij). Als je ons wil zien eten ga dan kijken op op de fotosite, www.flickr.com/photos/eva_dewaele

Vanaf morgen hebben we voor onszelf een lang weekend gearrangeerd. We vertrekken naar de Sese Islands, samen met Lorena en Steffi (onze nieuwe duitse vriendinnetjes). We hebben mekaar al veel vuile woordjes geleerd, we schieten dus best op...

Helemaal uitgezeverd nu,
Tsjuss!

• 30 November 2006 - 13:25

Elvis:

eindelijk wordt het interessant!!! ;-)
    volgende keer foto's van die duitse grieten aub!

• 30 November 2006 - 14:05

Mama:

je brengt me op een idee voor het kerstmenu(mémé zal in de wolken zijn)

• 30 November 2006 - 15:35

Cis:

wat is een 'cabina' en waar kun je dat kopen?